Kapitel 36

 

I fyra olika soffor sitter vi utspridda. Jag, Dylan, Harry. Zayn, Liam Alice. Rebecca, Niall och Louis. Och i den fjärde och sista soffan sitter det tre killar jag inte känner. Deras armband säger att två av dem är andraårselever och den andra är tredjeårselev.

”We were going to play Truth or Dare.” säger Zayn. Jag hör Harry muttra något om att det är den töntigaste leken någonsin. Jag kör in armbågen i hans sida, som leder till att han muttrar något mer som jag inte kan höra. Men jag bryr mig inte, han ska inte förstöra mitt partymood.

”So, Niall… truth or dare?” frågar Zayn med ett flin på läpparna och tittar på Niall. Niall ser glad ut att han är först ut och svarar,

”Dare.”

”Okay…” säger Zayn och slickar sig om läpparna. Han ser sig om kring i lokalen, tänker ut något han kan tvinga Niall att göra.

”Go over to those girls over there and ask the blonde one for her number.” säger Zayn. Vilken töntig dare. Alla ser på när Niall stolt och coolt går iväg till en grupp tjejer lite längre bort. Vi kan inte höra vad han säger men förstår att han lyckats med hans uppdrag när han lämnar över mobilen till den blonda tjejen, som sedan ger tillbaka den till honom efter att ha knaprat in hennes nummer. Han gör någon slags segergest innan han kommer tillbaka, stoltare än någonsin och med ett flin på läpparna.

”Easy, easy.” skrattar han och slår sig ner i samma soffa som tidigare. ”Harry.” säger Niall. Harrys blick, som tidigare varit riktad ner mot golvet, tittar förskräckt upp på Niall.

”Truth or dare?”
”Truth.” svarar Harry direkt, utan att behöva tänka efter.

”Who are you most likely to shag out of all of us here?” Nialls flin växer.

Jag ser hur Harry sväljer. Jag ser mig omkring på de tjejer som finns. Det är Alice eller Rebecca det står mellan. Han kanske väljer Alice för hennes enorma bröst, eller så väljer han Rebecca för hennes översminkade fejs. Han kan väl möjligtvis inte välja mig…

”Alice.” svarar Harry efter en stunds tystnad. Alla blickar riktas mot Alice, hade jag varit henne hade mitt ansikte varit knallrött, men Alice flinar bara mot Harry som om hon är hedrad.

”We all know you’ve already done that, so…” skrattar Louis. Va? Harry och Alice? När då?

“Shut up.” väser Harry mellan sammanpressade tänder. ”Zayn, truth or dare?” frågar Harry sedan.

”Truth.”
”Boring.” klagar Niall och tar en klunk från hans ölflaska, vilket jag hoppas blir hans sista för ikväll med tanke på att han knappt kan stå upprätt.

”Have you even though about shagging Lauren?”

Jag hostar till. “Excuse me?” säger jag förvirrat och tittar argt på Harry.

”I just want to know.”

”Ofcourse I have. She’s hot.” svarar Zayn och ger mig ett flin. Jag känner redan hur rodnaden fyller upp mina kinder och jag försöker gömma den genom att titta ner i mitt knä.

”Alright, Lauren.” börjar Zayn. Åh nej, min tur… ”Truth or dare?”
”Um… dare.” Jag känner hur Harry för upp blicken mot mig. Han måste väl tro att jag är dum i huvudet. Men varför bryr han sig? Jag är inte hans ägodel.

”Okay… kiss Taylor.”

”Taylor?”

”Him.” säger Zayn och pekar på killen i soffan mittemot min. Tredjeårseleven. Jag blir lite osäker men det är alkoholen som gör att jag är modigare än vanligt. Jag reser mig från soffan och går fram till honom, sätter mig i hans knä och pressar direkt mina läppar mot hans. Mina händer formas runt om hans ansikte och drar honom närmre, samtidigt som jag känner hans händer runt min midja. Jag hör hur våra vänner runt om oss jublar vilket orsakar att både jag och Taylor skrattar till. När våra läppar glider sakta ifrån varandra öppnar jag ögonen och ser hur han ler mot mig. Jag ler försiktigt tillbaka till honom. Jag har ingen aning om vem jag är längre. Det måste vara alkoholen som spelar ett spratt på mig.

”Nice, Taylor.” skrattar Niall och slår ihop näven med honom efter att jag rest mig från hans knä och satt mig ner i soffan igen. Jag fnissar. Jag kysste precis en tredjeårselev. En tredjeårselev. Wow. Jag hoppas att jag träffar honom igen. Taylors blonda hår är stylat och hans lugg som han drar fingrarna genom hela tiden är så perfekt. Hans kristallblå ögon skulle man kunna drunkna i och hans långa och muskulösa kropp gör honom ännu mer attraktiv. Hans kroppsbyggnad påminner mycket om Harrys.

”That was different of you.” säger Harry. Jag möter hans blick men säger ingenting. Hans blick ser smått irriterad ut.

”Well, you’re gonna have to get used to it.”
“You’re only doing this because you’re drunk. I know you.” envisas han.

“Do you, Harry? Do you really know me?”

Han rynkar ögonbrynen, “What do you mean by that?”

Jag skakar på huvudet, “Forget it.” Jag känner inte för att ta upp allt vi diskuterat om förut, det om att Harry inte tycker att vi är vänner än. Om vi inte är vänner, vad är vi då?

Spelet fortsätter. Det är min tur att fråga. ”Um… Alice, truth or dare?”

”Dare, ofcourse.” säger hon och skrattar, som om det inte vore uppenbart att en galen tjej som henne skulle kunna göra vad som helst.

”Give Harry a lap dance.” skrattar jag och tar ännu en till klunk från min flaska cider.

”Ren!” utbrister Harry. Jag bara skrattar. ”I think you’ve had enough of this now.” Han tar min cider från mig och ställer den på bordet som står mellan de fyra sofforna vi sitter i. Alice reser sig från soffan och börjar gå mot Harry, som själv bara blir mer och mer obekväm. Jag bara flinar. Det var Alice han skulle kunna tänka sig att ligga med här, han borde tacka mig.

Alice är framme vid honom och Harry som sitter lutat framåt blir puttad bakåt av en flinande Alice. Hennes korta, tighta kjol åker upp när hon ställer sig med vartdera benet runt Harrys. Harry ser så obekväm ut och jag bara skrattar. Nu får han som han vill… Alice börjar röra höfterna till musiken. Sakta först, sedan lite kvickare och hon rör sig upp och ner. Harry gör ingenting. Han bara sitter där, hans ansiktsuttryck är stumt och han ser inte ut att njuta.

”Come on Harry!” skriker Louis. ”You have the girl you want to shag bouncing up and down on you. Do something.”

Jag tycker inte om att Louis mer eller mindre tvingar Harry till att göra något. Han ser inte ut att vilja det. Men för att Harry inte ska verka feg, lägger han händerna på hennes höfter och trycker ner henne mot honom. Alice rör omkring höfterna, med inte något mellanrum alls mellan hennes och Harrys kropp. Jag förstår inte varför jag först tyckte detta skulle bli kul. När jag nu ser Harry där, med mörk blick stirrandes rakt in i Alice’s, tycker jag inte det är så kul längre. Varför?

Efter ett par plågsamma minuter och efter ett flertal jubel från alla andra utom mig, kliver Alice av Harrys knä och återvänder till hennes tidigare plats.

”You better hide that hard-on, mate.” skrattar Niall och ser på Harry, som bara flinar och skakar på huvudet innan han sätter sig till rätta.

”I really hope you’re not that boring in bed.” säger Rebecca och skrattar åt Harrys reaktion på dansen Alice bjöd honom. Han gjorde knappt något åt det, trots att han hade en snygg tjej i knät på honom.

”Trust me, he’s not boring in bed.” säger Alice. Ja, det vet ju hon, hon har ju tydligen upplevt det med honom.

”Alright, alright, let’s move on, shall we?” säger en irriterad Harry. “Dylan, truth or dare?”

 

Vi har nu suttit och lekt denna så kallade lek i snart en timme. Det är min tur att svara på Dylans truth or dare fråga.

”Truth.”

”Out of the boys here, who do you want to shag the most?”

Jag fnissar, något som jag gjort ett flertal gånger nu utan anledning. Jag ser mig omkring på killarna. Det är Dylan, men han är min bästa vän så han skulle jag inte kunna tänka mig att ha sex med. Sen är det Liam, nej, han är mer som en storebror för mig. Andraårseleverna verkar inte alls vara mina typer, så de räknar jag bort. Taylor, ja… varför inte. Sen är det Harry… åh, Harry. Han känner jag för väl, fast ändå... nej förresten, inte Harry. Den enda kvar nu är Zayn. Snygga, sexiga, Zayn.

”Zayn.” svarar jag och fnissar igen innan jag tar en klunk från cidern jag lyckats få tag på igen.

”Alright, that’s it.” utbrister plötsligt Harry, tar ett starkt grepp om min hand och drar nästan våldsamt upp mig från soffan. Han går snabbt iväg med mig släpandes bakom honom, mot utgången.

 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: