Kapitel 37

 

”Harry, you’re hurting me.” kvider jag och syftar på de våldsamma rörelserna han gör mot mig. När vi är ute från festen träffas min kropp av den kalla novemberkylan. Klockan har närmat sig halv 2 och kylan är därför obeskrivlig. Jag huttrar till och tar armarna runt om min kropp för att försöka ge den lite värme. Helst av allt skulle jag bara vilja återvända in men Harry låter mig inte göra det.

”Let go of me.” skriker jag och rycker i min arm som han tillslut släpper taget om. ”What the fuck is wrong with you?”
”Wrong with me?”
”Yes, you.”
”I’m only trying to be nice. You’ve been drinking way too much, Ren.”

“Why do you care? Is it because I said Zayn’s the one I-“
“Don’t.” nästan skriker han. Mitt huvud börjar göra ont. Det är väl alkoholens fel.
“So it’s because of that?” frågar jag och flinar åt honom. Jag vet inte varför jag flinar och tycker detta är kul. ”You’re jealous?”
”No I’m not.”

”Then why are you taking it so hard?”
“Because-“ börjar han men snubblar på orden. Han tänker efter innan han säger något. ”Because I don’t want you to sleep with anyone else but me.” säger han sedan. Vänta, va?

”Harry-”

”Go ahead. Call me pathetic.”

”I wasn’t going to. I’m just confused. You don’t even wanna sleep with me so why do you even care? I wasn’t going to sleep with Zayn anyways.” påpekar jag. Jag förstår mig inte riktigt på Harry. Han säger att han inte vill sova med mig när jag erbjuder honom plats i min säng, och sen blir han förbannad bara för att jag sa att out of all the people in there skulle jag helst vilja ha sex med Zayn. Men kom igen, jag är full och det var bara ett par killar att välja mellan. Jag var tvungen att välja Zayn. Men varför är Harry så upprörd?

”I just don’t want you to do anything stupid.” mumlar han.

“Like what?”
“Losing your virginity to Zayn. He’s not good for you.”

“I wasn’t planning on having sex with him. God, maybe you are pathetic.” väser jag och vänder mig om, på väg att gå in till festen igen, men Harry stoppar mig genom att ta tag i min hand och dra mig tillbaka.

”I thought we were done here.” säger jag argt.

“Are you mad at me?” Han håller fortfarande i min hand i hans, greppet är dock inte lite hårt och faktiskt väldigt lätt och sött nu.

”I’m just very irritated at you with now.”

“Why?”

”Because you didn’t say my name when you got the question, but do I look mad because of that? No. But when I said Zayns name you gave him a look that could kill and now you’re mad at me? You are pathetic.”

”I only said her name because I didn’t want them to make fun of us two. You know there already are rumours about us and I don’t want any more of them.” försvarar han sig. “I don’t even like Alice. She’s just a bitch. Fine, maybe I’ve fucked her a couple of times since we started this school but that doesn’t mean I’ve been thinking of doing the same to you. Because- because…” Hans ord gör mig bara förvirrad. Menar han alltså att han har tänkt på att göra det… med mig?

”Harry, I-”
”Just leave it. I didn’t mean to ruin your night. Just go inside and spend the rest of the party with Zayn, I’m sure he’s a better company than I am.”

Jag bara vrålar av irritation, innan jag rycker åt mig min hand igen och gör ett nytt försök att ta mig in till festen igen. Denna gång lyckas jag. Jag hör inte Harrys fotsteg efter mig, jag går tillbaka till min grupp vänner utan Harry. Han gick väl säkert hem.

 

 

Klockan är tre när jag vinglar genom korridoren. Mitt huvud håller på att sprängas och mitt tänk har börjat förvärras. Jag rycker i handtaget till mitt rum, men dörren är låst. Såklart. Jag rotar efter min nyckel i min handväska jag lyckligtvis hittade innan jag begav mig hemåt från festen. Men nyckeln är inte där i. Jag är helt säker på det. Jag vänder den upp och ner, tömmer innehållet på mattan men nyckeln is no where to be found. Vad fan? Jag är säker på att jag la den där. Jag suckar. Det här är det sista jag behöver. Jag vill bara in till rummet, dunsta ner på sängen och somna. Min huvudvärk förvärras av detta. Jag inser då att den närmsta hjälp är två korridorer bort. Ja, jag tänker gå till-

”Lauren.” Mitt namn ropar av någon lite längre bort. Jag fokuserar med blicken. Zayn?

”I can’t find my key.” muttrar jag. Zayn kommer fram till mig och hjälper mig att samla ihop alla föremål och stoppa tillbaka dem i min väska igen.

”Where’s your roommate?”
”Christina? She’s home over the break. I’m locked out.” snyftar jag. Ingen aning om vad jag ska göra om jag inte har nyckeln i man hand innan imorgon.

”You can always sleep in my room?” föreslår han. “Dylan will be in there too.”

“Yeah, fine.” svarar jag, det är det enda jag kan göra.

Vi går tillsammans längst korridorerna, upp för två trappor innan vi är på deras våning. Vi måste gå längst två korridorer till innan vi är framme i deras rum. Zayn öppnar dörren och låter mig gå in före. Jag förväntade mig någon reaktion från Dylan, men han ligger redan och sover.

”Seems like someone was tired.” viskar Zayn och skrattar tyst. Hans mörka röst låter trött också, det är väl lika bra att gå och lägga oss.

”Can I borrow a shirt from you?” frågar jag och gäspar. Zayn letar fram en t-shirt från hans byrålåda och lämnar över den till mig. Jag drar snabbt av mig mina kläder och t-shirten är på plats lika snabbt efter. Jag vinglar fortfarande och känner mig inte alls nykter än. Jag är full. Väldigt full. Zayn och jag kryper ner under täcket i hans säng, som är en aning större än min känns det som. Men ändå, våra kroppar touchar och det är omöjligt att inte ha någon slags närkontakt i sängen.

”Ren, can I ask you something?”

“Sure.”

“What is it between you and Harry?”

Hans fråga förvånar mig inte. Om det har gått rykten om mig och Harry är den inte så konstigt att han frågar.

”Absolutely nothing. At all.” säger jag.

”Good.” mumlar han och vänder sig om i sängen, vänd mot mig. Jag stirrar upp i taket. Sväljer. Jag känner hans blick rakt på mig.

”Can I ask you another question?”

“Yeah.”

“Did you mean what you said back at the party?” frågar han. “The question you got and you said my name?”

“I did actually.” svarar jag och fnissar. Det där jävla fnisset, tar det aldrig slut någon gång?

”Why me?”
”Because I think you’re hot.” svarar jag, och fnissar än en gång.

”Why not Harry? You’ve always seemed so…”

“So?”

“So… likely to fuck him.”
Jag hostar till åt hans ord. Nej, jag har inte tänkt så om Harry. Kanske att jag har tänkt på honom lite då och då, om hur snygg han är och hur mysig han är att sova bredvid. Men inget annat.

”No, I wouldn’t do that with him.”

Zayns hand läggs uppe på min mage. Jag andas lite hastigare. Han ritar små cirklar.

”I think you’re very hot, too.” säger han plötsligt. ”The moment I saw you tonight, I thought about all the things I wanted to do to you tonight.”

Jag sväljer hart ner den nervösa klumpen i min hals.

”W-what kind of things- did you plan on doing?” Min röst skakar. Zayns hand förflyttas bara längre och längre ner min mage. Jag känner hur hans fingrar åker under min troskant men stannar där. Okej, jag har slutat andas.

”I was thinking about kissing you. Hard… Rough...” börjar han, och hans hand åker högre upp igen. Mitt hjärta dunkar så hårt, jag känner det slå i bröstet. Jag vänder mig mot honom. Hans hand som tidigare lekt omkring på min mage tar tag runt min nacke och drar mig mot honom. Hans ansikte knappt en centimeter ifrån mitt.

”Then do it.” viskar jag, men om jag verkligen vill eller inte får vi väl se snart. Han drar mig mot honom den sista centimetern och våra läppar möts. Hans läppar är mjuka, lite kalla också och de smakar öl. Hans läppar börjar röra sig omkring och det tar ett tag innan jag kysser honom tillbaka. Min mage pirrar och jag njuter, men om det är alkoholen eller inte vet jag inte. Jag har ingen aning. Det jag dock vet, är att om detta fortsätter kommer vad som helst kunna hända ikväll. Hans tungspets nuddar min underläpp och jag stönar till i hans mun, orsakar att även han gör det. Han rullar över mig, håller sig upp med en arm medan den andra sakta och försiktigt förflyttar han från min nacke och längre och längre ner. Mina händer håller jag bakom hans nacke och jag drar honom närmre mig. Jag skyller på alkoholen ännu en gång över min sexuella lust.

”Ren…” mumlar han mellan våra blöta kyssar. Hans hand åker över mitt vänstra bröst och jag andas hastigt till.

”Zayn.” flämtar jag. Är det här verkligen jag? Är det verkligen samma Lauren som för bara någon månad sedan hade myskväll med min pojkvän i soffan, delade några små pussar med honom men inget mer?

”I was also thinking about your voice, screaming my name while I pound inside of you.”

Jag hör plötsligt hur någon hostar till. Zayn mer eller mindre flyger av mig och landar på rygg bredvid mig i sängen. Helvete, Dylan. Jag hade helt och hållet glömt bort att han var här.

”What the hell are you doing in here, Ren?” frågar Dylan och skrattar sedan. Jag kan knappt hålla mig heller, och det slutar upp med att både jag, Dylan och Zayn ligger och skrattar.

”Maybe we should sleep.” fnissar Zayn och kryper ner under täcket igen.

Jag fnissar, ”You’re probably right.” säger jag, och efter bara några få minuter somnar jag. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: